Güney Kore’deki Tuhaf İlişki İnanışları

Her ülkenin kendine özgü bakış açıları var elbette ama Kore’nin bu inançları biraz tuhaf denecek cinsten. Bunları 10 maddede özetlemeye çalışalım o zaman

1~ Dudak çevresindeki ben

Bu aslında dudak çevresindeki doğum lekesi diye geçiyor ama daha çok benlerden bahsetmek istemişler. Bizim kültürümüzde sanki daha çok kötü bir anlamı olsa da Kore’deki inanışa göre dudak çevresinde beni olan insanın çok çalkantılı bir aşk yaşamı olur.


2~ Tavuk kanadı

Oldukça komik bir inanış. Diyorlar ki, evde sevgilinle oturuyorsan ve dışarıdan yemek sipariş edeceksen asla tavuk kanadı sipariş verme! Çünkü inanışa göre, eğer sevgilini tavuk kanadıyla beslersen kanatlanıp uçaaar gider.. Sen de Adile Naşit gibi arkasından “uçtu kuşum” diye bakakalırsın. 

3~ Ayakkabılar

Yani esasında bu madde benim en çok kafamı kurcalayan madde oldu. Çünkü bu Gentelman’s Dignity de gördüğümüz sahneye tam ters bir anlam taşıyor. Hemen hatırlayalım, orada DoJin YiSoo’ya bir çift pembe ayakkabı veriyordu ve bunları giyerek bana gel diyordu.

Ben bu inanışı başka yerlerde ve birçok Koreli arkadaşımdan da duymuştum. Aslında, sevgilinize ayakkabı hediye ederseniz onu sizden uzaklara kaçmak için veya sizden daha önemli meşgalelere koşuşturmak için kullanacağı inancı var. Alabilecek o kadar hediye varken zaten neden ayakkabı verelim ki, değil mi?

4~ Deoksugung Patikası

Bu yer Seul’de Deoksugung Sarayının orası duvarının kenarından giden bir yürüyüş yolu. Buradan yürüyen çiftlerin ayrılacağına dair bir inanış varmış. Ayrıca, boşanan çiftlerin de Seul Aile Mahkemesine bu yoldan gittiği söyleniliyor.

Bu konu bana yine ironik gelen ve tam da emin olamadığım bir konu. YooNa ile 10cm’nın bir şarkısı var “Deoksugung stonewall walkway” adında. Orada da “haftasonu buluşalım, Deoksugung yolu nasıl, hava da çok güzel…” muhabbeti geçiyor. Bilmiyorum belki bi ironi yapmak ince bir espri yapmak istemişlerdir. So-one’ler daha iyi bilir tabi.

5~ Gelin buketi

Biz pek yapmıyoruz bunu ama eğlenceli bir şey bence; gelin buketini bekar kız arkadaşlara atmak. Bu konu dizilerde de geçiyor. Ben aksi bir inanış hikayesiyle karşılaşmadım. Yine aksini duyan varsa paylaşabilir.

Avrupa’da da genel bir inanış var. Gelin buketini yakalayan kız bir sonra evlenen kişi olur. Kore’deki inanışa göre de eğer gelin buketini yakalarsanız takip eden 6 ay içinde evlenirsiniz. Ama, burası kötü olan, eğer bu 6 ay içinde evlenemezseniz sonraki 3 yıl içinde hatta belki de ömrünüzün geri kalan kısmında evde kaldınız kızlar. Dikkat etmek lazım.

6~ Kınalı Tırnaklar

Bunu ben ilk “bir milyonerin ilk aşkı” filminde görmüştüm sanırım ama orada çok detaylı işlemiyordu o yüzden pek üzerinde durmamıştım haliyle. Bu inanışa göre de eskiden Koreli kadınlar bahar sonu yaz başı gibi tırnaklarına kına yakarlarmış. 3 ay boyunca, taaki ilk kar düşene kadar tırnakları kınalı kalması gerekiyormuş. Aksi takdirde aşkla ilgili şansın kırılacağına inanılıyormuş. Tırnaklarına kına yakıp bir süre bir şey yıkama belki bunu senin için yapacak bir adam bulursun diyorlar.

7~ Namsan’daki asma kilitler

Namsan Kulesindeki asma kilitleri bilmeyen yoktur sanırım. Ama bunca şeyi anlatırken bu listeye onları da dahil etmemek olmazdı.

Çiftler Namsan Kulesine birlikte gider. Bir asma kilit alarak üzerine isimlerini güzel aşk sözleri falan yazarak oraya aşklarını sonsuza dek kilitlerler.

8~ Yaş farkı

Korelilere göre çiftler arasındaki yaş farkı 4 olmalıymış. Bunun mükemmel bir uyum olduğuna inanıyorlarmış. Bunun nereden geldiğini çok bilmiyorum ya da erkek için mi geçerli kadın için mi.

9~ İkizler

Çiftler birbirine ne kadar çok benziyorlarsa birbirlerine o kadar uygun olduğu, o kadar mükemmel bir çift olduklarına inanılıyormuş. Yani ruh ikizi olmanız yetmez bedenen de benzemeniz gerekiyor. Buna Kore’deki herkes inanıyorsa pek şansınız yok kızlar benzerimizi bulmak zor olacaktır.

10~ Kan grupları

Kore’de insanlar sadece burçlarına göre değil kan gruplarına göre de sınıflandırılıyorlar. Hangi kan grubuna sahip olduğunuz sizin nasıl bir karaktere sahip olacağınızı da belirliyor. Buna göre B kan grubuna sahip olan erkekler sevgili olmak için en kötü tercihmiş. Neyse ki iki gözümün çiçeği AB grubunda.

Evet, şimdilik bu kadar. Bu bilgileri destekleyen ya da aksini duyduğunuz durumlar varsa yorumlarda bizimle paylaşmayı unutmayın.

Sevgiyle,
Suzy

Birisi “Güney Kore’deki Tuhaf İlişki İnanışları” üzerinde düşündü

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın